søndag 24. oktober 2010

Hvil i fred, vakre Ida

Jeg har lenge lest bloggen Veien, om 28 år gamle Idas kamp mot kreften. Bloggen hennes kom jeg over da jeg leste Susannes Lykkeland ; der hun skrev om sin beste venninnes harde kamp. 6. mars 2009 fikk Ida diagnosen, og da hadde hun akkurat møtt sin store kjærlighet, Frode - som hun giftet seg med i mars dette året. Bloggen inneholder Idas tanker og følelser om veien hun går, og om kjærligheten til sin flotte mann...
En rørende historie om KJÆRLIGHET.. rett å slett! Idas ord har berørt meg.

Desverre tapte Ida kampen den 17 oktober, og sovnet stille inn. Og det var et sjokk for meg; da jeg ikke kjente henne personlig; å oppdage hvor lei meg jeg ble over å lese dette. Det sier litt om hvor berørt man blir, av andre menneskers tanker, følelser og liv.

Ber deg ta deg tid til å lese bloggen; kanskje får du også en vekker om at livet er fryktelig sårbart; og en påminnelse om å fortelle menneskene rundt deg at du elsker dem;
 så ofte som du kan.. 

Hvil i fred, vakre Ida. Takk for at du delte..

Se minidokumentaren Størst av alt er kjærligheten, som VG har laget om Idas vei.


 

1 kommentar:

  1. Tusen hjertelig takk for at du deler Idas blogg med leserne sine! Jeg tror Ida har nådd ut til mange hjerter, ikke bare ditt. Hun har berørt mange, og jeg tror jeg kan påstå at veldig mange sørget over hennes død til tross for at de aldri møtte henne personlig, rett og slett fordi det var så lett å bli kjent med henne gjennom skildringene og tankene hennes, som hun delte med leserne.

    Ida var et fantastisk menneske, og jeg kjenner jeg er stolt over henne over hvilken enorm respons artikkelen, dokumentaren og bloggen har fått. Jeg er sikker på at vi nå vil merke ringvirkningene av Idas kamp mot helsenorge og kreften.

    Mange gode tanker fra Susanne

    SvarSlett

Counting..

Never run faster then your guardian angel can fly...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails