søndag 18. april 2010

23 fullgåtte uker !

God kveld Mari Iren!
I dag er det søndag 18. april.
Du går nå i 24. svangerskapsuke og har 120 dager (17 uker) til termin tirsdag 16. august 2010.

Din svangerskapsuke: 24
Babyen er nå ca 28 centimeter lang og veier rundt 550 gram. Det du kanskje vil kunne begynne å merke er at babyen har noen perioder hvor den er roligere enn andre, det er fordi den sover. Ofte er det mer aktivitet når du skal slappe av selv.

Formen er bedre ; men dagen blir fortsatt crappy om jeg skipper frokost med en gang jeg våkner, eller om jeg har det for travelt.. Brekker meg av lukter, og tro meg, det meste lukter ille for tiden! Naboene lukter, sengklærne lukter og lufta ute lukter ; FRAU alt samment! Hahaha.. Hvordan skal det bli...?

Bekkenet plager meg, og etter en uke med forkjølelse og mye sofasliting kjenner jeg at det blir IKKE noe bedre. Går aktivt sykemeldt for tiden, men kjenner at jeg eeeegentlig hadde hatt godt av å slappe av litt mer en jeg gjør. Jobber 3 dager i uka, vasker og styrer som før, vil gjerne besøke alle jeg har dårlig samvittighet for å ikke møtt siden jul og skal være fräsch og lekker kjæreste også.. Bah! Ikke minst være supermamma til hyperaktive, kanakas Sebastian som har ALT for mye energi etter en lang dag i barnehagen. Han sliter ut mamma og pappa LETT, for å si det sånn.. Det er ikke det at han er vanskelig - men gutten sitter ikke stille ett minutt! Og for de av dere som ikke tror meg, så er dere velkommen til å holde mitt barn med selskap, og mat, en hel dag.. Seriøst, bare si fra. Går helt fint.. ;)

Nå ble det mye syting her..det var ikke derfor jeg skreiv i dag da. Magen vokser..og vokser! De fleste spør hvor det skal ende, og tror jeg har termin i juni.. Og JA, det er bare 1 inni der..og JA, vi er heeelt sikre! Jeg var akkurat like stor sist, og jeg bærer barna mine høyt. Veldig høyt! Og jeg er stolt over magen min..syns den er nydelig! Og den bærer det vakreste i hele verden, denne gangen også. Så får du bare lure.. om det er 1 eller 3, og om vi kunne ha bomma på termin. Du var sikkert like stor du også.. du har bare glemt det!! ;) ;) Eller fortrengt det..åkkesom!

Det er fantastisk å kjenne lillebror i magen..fantastisk! Han hoier og styrer, turner og sparker - og det er en velsignelse og kjenne at han er der, dag etter dag. Sweet - for en lykke! Og BTW... han kommer nok til å hete Lillebror en god stund. For vi vet ikke hva vi skal kalle han.. og hadde vi visst det så hadde vi ikke sagt noe ;) Det lovte vi oss selv etter sist gang..

Så.. kort oppsummert.. Magen vokser og vi kjenner liv flere ganger daglig. Sebastian synes sommeren er LENGE til og skulle aller helst hatt ut Lillebror i dag. Lillebror heter foreløbig bare Lillebror, og vi er åpne for navneforslag..

Ha en flott uke - vår uke heter 24 og er en fantastisk uke!


GLADE KLEMMER,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Counting..

Never run faster then your guardian angel can fly...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails