tirsdag 10. mars 2009

Mens lillesøster sover..

... ved min side på sofaen, sitter jeg og nyter stillhet, solen som titter fram og en deilig fridag! Klesvask får være klesvask, ingen som tar det i fra meg - og det kommer atter en fridag i morgen. Sånn er det når man jobber i helgen, da har man fri midt i uka - mens alle andre jobber, selvfølgelig! Idag hadde syrran fri, og kom på døra kl 08.30. Koooselig <3 Vi fulgte lillegutt i barnehagen og gikk hjem og spiste frokost. Så nå sover hun på sofaen, guldhjärtat.. Sebastian har sin første dag i basebarnehage i dag - fam.bhg han går i leier lokale med en annen fam.bhg, også har de basedager 2 dager i uka i ett lokale i nærmiljøet. Kjempeflott tiltak - for etter 2 år i fam.bhg har nok min lille engel blitt godt vant med små, intime forhold og MYE kos med de ansatte. Blir nok en hel annen hverdag fra august av, når han skal over i storbarnsavdeling på kommunal barnehage.. Men det blir bra !!

I går så jeg Spårlöst på svensk TV4.. Det handlet om 4 polske søstre som ble bortadopterte til Sverige for 15 år siden, mens deres storesøster ble igjen i Polen. En svensk reporter og en tolk ble med dem til Polen for å spore opp søsteren, og evt. mer familie. Og i en liten by fant de mormor og morfar, tanter og onkler.. og en storesøster som hadde savnet sine søstre noe forferdelig, og som hadde håpet de en gang kom til å treffes. Ikke forsto de hverandre, men når de sto der og holdt rundt hverandre, etter 15 år fraskilt, trengtes ikke ord.. de gråt, kysset hverandre og ville ikke gi slipp ! Fantastisk.. og jeg gråt som ett barn. Må si det er ekstra godt at lillesøster bare dukker opp på døren om morgenen da ja.. Perspektiv !!
<3 Ælske dæ, Viviann <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Counting..

Never run faster then your guardian angel can fly...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails